søndag 13. januar 2013

God stemning på Gullfesten

1734 Svingen Ils Gullfest har vært stor suksess, med bra band, god mat og drikke og ikke minst dansing av undertegnede og venn og lærling J-Lo.
Svingen Pub og alle festtelta har vært fulle alle dagene og alle har vært veldig fornøyd med denne festen.

Vi har underveis hatt noen intervjuer med respektive personer.

Først ut var Mr. Karlsen:
- Gratulerer igjen Karlsen. Dette er virkelig en fest som skriver seg inn i historiebøkene!

"Takk for det. Her er det virkelig god stemning, som er viktig for oss. Supporterne har vært vår 12. spiller denne sesongen og de fortjener virkelig denne festen. Når så mange kommer sammen over flere dager, kan det fort gå en kule varmt for enkelte, men vi har ikke fått noen rapport om dette fra politiet. Politi Pål Anders Stubsveen, som spiller for Hestmoen, har full oversikt over lokalene og han er svært fornøyd med tingenes tilstand.
Jeg har til og med sett at Mats Andreas Grønn (Bede FC) og Jørn Stefan Jansson (Tindlund Tigrene) har tatt et par fat med jäger sammen i Svingen Pub (10 shots=100 econ). Det er godt å se etter de uheldige hendelsene de var i underveis i sesongen.

Jeg koser meg gløøøøgg ihjel!"

- Dere har hatt en treningskamp underveis i festdagene og slo Haugen 4-1 på Navestads .Bede Park.

"Ja, vi lånte Kim Grønns bane fordi vår egen Ujevn Arena er stappa full av de festtelta. Siden vi er midt oppi disse festdagene, så valgte vi å møte enkel motstand den første kampen. Haugen var et enkelt valg under denne kategorien. Dan Atle Grønn var ikke en gang med på sidelinjen under kampen. Sikre kilder sier at han har forelsket seg i dere dansere og at han sitter i VIP-teltet og venter på deres neste nummer."

- Hehe. Det er ikke lenge til neste heller og han venter virkelig på noe godt. I kveld skal J-Lo og jeg ta´n helt ut. Lillebroren hans Mats Grønn har etterlyst fist f--k. Det skal han få......."

"Dere er fantastiske!!!"


Vi tok turen videre til Svingen Pub. Der satt Mats Grønn og JJ sammen på et av bordet lenger bak i puben.
Akkurat som Mr. Karlsen fprtalte, så satt de med hvert sitt fat á 10 jäger shots og skålet med hverandre. Vi fikk noen shots og noen ord med gladgutta, som snakket dansk-norsk hele tiden.

- Dere er forsont ser vi og dere virker som å være bestiser. Er det bra fest?

JJ: "Dette er en rigtig god fest. Vi kan ikke undgå at blive ophidset. Hvis vi er venner efter dette guld fest vil tiden vise. Men nu er vi bedste venner alligevel. Det er meiet meiet bra."
Grønn: "Dette er den bedste fest jeg nogensinde har været på. Og at JJ og jeg er venner igen er meget nice! Jeg håber Svingen fortsætter med at tage guldet forude. Flere af disse guld partier er jeg mere end glad for at delta i! Skål Brianna!!!!! Skål JJ!!!!!!!!!!!!"


Inne i det største teltet var mange av Svingens spillere til stede for å få med seg DDE.
Dag Tellstad, Torbjørn Segerblad, Åge Sten Nilsen, Jan Olaf Engsmyr, Knut Bjøberg og Nils Ole Oftebro satt sammen ved den ene baren og var kjempefornøyd med det hele.

Oftebro: "Vi er seriemestere og vi feirer oss selv! Det er storartet!! Jeg er stolt av å være med på dette."
Knut Bjøberg: "Det er klart vi fortjener dette gullet. Vi er jo best!"
Nilsen: "ROCK AND ROLL!!!!!! We are the champions my frieeeeend, and we´ll keep on............"
Segerblad: "Det er fantastisk at jeg fikk lov til å være med på denne sesongen. Jeg bidro med 3 kamper og scora et mål. Dette er stort. På grunn av denne suksessen, så velger jeg å ta en sesong til. Men etter dette er det over og ut for meg. Da legger jeg støvlene på hylla. Derfor var det ekstra godt å avslutte med å dra med et gull!".


Kong Carl var også til stede og vimset ute på gressmatta for seg selv. Øynene peket hver sin retning og han holdt et halv liter glass i hånden. Men det var ikke øl i glasset. Det var fylt opp med jäger og noen isbitter. Rimelig susete sa han noen få ord: "Whatever. Jammen godt at ikke HH5FK vant! Ellers hadde jeg brent ned huset til "Sir" Lars Karlsen."

Godeste Vegard "Ogiwara" Olsen var også på festen. I telt nummer to ventet han på at Red Hot Chilli Peppers skulle sette i gang.
Sjarmerende beruset sa han: "Gratulerer Mr. Karlsen! Gratulerer. Dere har hatt en fantastisk sesong og dere fortjente noe stort. I kveld vil jeg være med på å drikke champagne fra "Håkon Håkonsens Gylne Mjødbeger".
Men først skal jeg svinge meg til Red Hot. For en makaløs fest! Ehhhhhhhhhhh! Skum!!!"













Lars Petter "Lap" Jensen hygget seg veldig over at Svingen hadde tatt gull. Og enda mer at HH5FK IKKE hadde tatt gull.
"Jeg feirer gullet sammen med Svingen. Det kan jo virke som litt snodig å feire andre lags medaljer, men jeg innså tidlig at vi ikke ville ha en mulighet mot noen av Karlsen gutta i år også. Det var bare så inspirerende at det er mulig å ta gull for andre lag også. Helt EPISK synes jeg!







Mange har hygget seg underveis i festen. Men én person er savnet og det er sølvvinner, eller rettere sagt gulltaper Mr. K.

Vi har lett og lett, men ikke et spor av han.
Ryktene sier at han har tatt med seg spillerstallen og rømt langt inn i Varteigskogen. Han er nok hevngjerrig, så forvent at HH5FK kommer sterkere tilbake neste sesong.


________________________________________________________

For 1734svingenil.blogspot.no

Jeg er Brianna Frost









Jeg er J-Lo (lærling)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar